Sponsortips
Maak je actie succesvol! Hier vind je handige tips om je vrienden, familie, collega's en omgeving jouw prestatie te laten steunen met een donatie. Heel veel succes!
Maak je actie succesvol! Hier vind je handige tips om je vrienden, familie, collega's en omgeving jouw prestatie te laten steunen met een donatie. Heel veel succes!
Een actiepagina met een paar persoonlijke foto’s en tekst zorgt voor meer donaties. Upload wat foto’s die met jou en je deelname te maken hebben. En vertel waarom jij meedoet. De meerderheid van je supporters zal doneren omdat ze je inzet willen ondersteunen en benieuwd zijn naar jouw besluit om deze actie te starten.
Voordat je iedereen gaat vertellen over je actie is het verstandig om alvast een paar donaties te hebben. Vraag daarom eerst persoonlijk aan je familie en beste vrienden om een donatie voordat je alle andere mensen vraagt om te doneren. Goed voorbeeld doet namelijk goed volgen.
Vertel op je werk, school, vereniging, in de kantine en feestjes over de actie die je bent gestart. En vraag ze direct om je te sponsoren en niet te wachten tot ze thuis zijn. Iedereen kan eenvoudig met een smartphone je actie bekijken en doneren. Bookmark je actiepagina in je internetbrowser (ook van je mobiel).
De beste en makkelijkste manier om giften te vragen is via een kort persoonlijk berichtje. Kopieer de link naar je actiepagina en verstuur het vervolgens via SMS, WhatsApp, Telegram, Messenger of een Instagram DM. Handig is om een directe vraag te stellen. Voorbeeld: "Ik ren 13 mei de New York Mini Marathon van het Diabetes Fonds, wil jij alsjeblieft mijn inzet sponsoren?"
Handig: via WhatsApp kun je bijvoorbeeld linksboven ook verzendlijsten aanmaken. Dan krijgt iedereen een persoonlijk bericht.
Dit jaar is het weer mogelijk om donaties te ontvangen met Tikkie. Super snel en handig. Het bedrag bepaal jij of de ontvanger van de Tikkie. Hoe het werkt, lees je in het nieuwsbericht.
Let op: bij Tikkie-donaties op je pagina is het onzichtbaar wie heeft gegeven, omdat er alleen "Tikkie" op de donatiepagina te zien is.
We hebben materiaal voor je klaarstaan wat je kunt gebruiken. Bekijk de pagina actiemateriaal voor logo's, afbeeldingen die je kunt inzetten op social media, een e-mail handtekening, Facebook profielfoto-kaders en meer.
Om je NYMM-deelname nog meer zichtbaarheid te geven en meer aandacht te vragen voor je actie en diabetes kun je zelf de lokale, regionale en/of landelijke media benaderen. Hiervoor hebben we dan ook een PR-toolkit gemaakt voor je met basisteksten en -opzetjes die je kunt gebruiken.
Wij gaan rond de NYMM vanuit het Diabetes Fonds natuurlijk proberen media-aandacht te genereren voor de run, de inzet van de deelnemers en diabetes. Maar uit ervaring weten we inmiddels dat door zelf je eigen verhaal te delen, we samen meer aandacht genereren en impact kunnen maken.
Nee heb je, ja kun je krijgen. Zo simpel is het. En hoe persoonlijker je vraag is, hoe groter de kans is dat mensen geven.
En houd vol: blijf mensen herinneren! Hoe fijn is het als je zelf iets vergeet, als iemand jou een een reminder stuurt?
Niet iedereen gaat direct doneren. Stuur daarom herinneringsmails of WhatsApp-berichten als ze nog niet hebben gedoneerd. En deel het op je socialmediakanalen. De aanhouder wint!
Vergeet niet om ook bedrijven te benaderen om je te sponsoren. Je werkgever, een goede klant, een fijne leverancier. Als dank kun je daarover een speciaal nieuwsbericht schrijven en verspreiden met hun naam daarin. Of hun logo als afbeelding plaatsen op je actiepagina.
De actiepagina kun je op verschillende manieren delen via social media. Vertel op Facebook, Twitter en/of LinkedIn hoe het staat met je actie. De kracht van een boodschap zit hem in de herhaling…
Voorbeelden van statusupdates:
Op je actiepagina kun je trouwens eenvoudig nieuwsberichten plaatsen. Deze ontvangen mensen die op je pagina een donatie hebben gedaan en hebben aangegeven op de hoogte te willen blijven. De nieuwsberichten kun je daarna eenvoudig delen via Facebook, Twitter en/of LinkedIn.
Ervaring leert dat in de laatste twee weken van een event het meest wordt gedoneerd. Dat is dus de eindsprint voor je inzet. Zet dan ook je eindsprint goed in en vraag je donateurs om hulp daarbij. Want die willen ook graag dat je je streefbedrag haalt.
Kopieër onderstaande code om de widget te implementeren op je website.
Voeg eenvoudig een donatieknop toe aan elke bestaande website. Na het klikken op de knop worden bezoekers direct doorgestuurd naar de Kentaa website om te doneren.
Kopieer de onderstaande HTML code en plak deze in de <head> van jullie website of vraag de website beheerder deze te plaatsen.
Deze website maakt gebruik van cookies. Daarmee zorgen we voor een goed werkende website met een ultieme ervaring.
Minimaal werkende website met alleen functionele- en analytische cookies om anonieme statistieken te verzamelen.
Website volledig geoptimaliseerd op ultiem gebruiksgemak. Functionele-, analytische- en marketingcookies worden gebruikt voor het verzamelen van statistieken en het tonen van video’s.