Veelgestelde vragen
Mocht je vraag niet in de lijst hieronder staan, neem dan contact met ons op.
Mocht je vraag niet in de lijst hieronder staan, neem dan contact met ons op.
Op het start en finishterrein zijn beperkte cateringpunten ingericht waar tegen betaling eten en drinken verkrijgbaar is. Bij de rustpunten onderweg en de finish is er voor de deelnemers water en fruit beschikbaar. Zorg ervoor dat je in ieder geval ook voldoende water en snacks of druivensuiker bij je hebt.
Iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn of haar spullen. Zorg dat je geen waardevolle spullen meeneemt. Op het terrein is een een garderobe. Er zijn geen kluisjes of douches beschikbaar.
Op het terrein zijn mobiele toiletten beschikbaar voor de deelnemers.
De New York Mini Marathon is een rookvrij evenement.
De routes voor het hardlopen:
Hardlooproutes
De wandelroute:
Wandelroute
Het start- en finishterrein van de New York Mini Marathon is aan het water, vlak naast de Erasmusbrug!
Adres: Willemsplein, 3016 DR Rotterdam.
Bereikbaarheid
Een dag voor het event ontvang je als deelnemer een persoonlijke startnummer per e-mail. Aan de hand van je nummer haal jij jouw startbewijzen op bij de inschrijfbalies, vanaf 8.30 op 13 mei.
Ingeschreven voor 23 april? Dan staat je naam op je startbewijs. Leuk toch?
Daarna ingeschreven: dan kan je zelf je naam toevoegen als je dat wil.
De officiële tijdslimiet voor de 21 en 10.5 km is 3,5 uur. Voor de 4.2 km is dat 2 uur. De wandelroute leggen we in verschillende groepen af en zal max 2 uur duren.
Starttijden? Bekijk het programma voor het hardlopen en het wandelen.
Het terrein en de inschrijfbalies gaan om 8.30 uur open.
Wij vinden het leuk als de runners uiterlijk om 12.00 uur weer binnen zijn: dan is namelijk de bekendmaking van de eindstand, het chequemoment.
Om 13.30 uur is het evenement afgelopen.
Er is EHBO aanwezig op het terrein en een mobiel medisch team voor op het parcours. Heb je diabetes? Je bent zelf verantwoordelijk voor het meenemen van voldoende (reserve)materiaal.
Alle deelnemers worden verzocht hun gegevens achterop hun startbewijs te schrijven. Wij raden deelnemers aan om een telefoon mee te nemen op het parcours, met name de kwetsbare deelnemers. Zodat zij in geval van nood kunnen bellen met het noodnummer.
Op het start en finishterrein zijn beperkte cateringpunten ingericht waar tegen betaling eten en drinken verkrijgbaar is.
Bij de rustpunten onderweg kan je als deelnemer water en fruit verwachten, ook bij de finish.
Wel voor de hardlooproutes, maar niet voor het wandelen.
Hardlopers kunnen zich op de dag zelf inschrijven bij de inschrijfbalie (alleen met PIN betalen). Er geldt een late-runner tarief van € 39,50. De kidsrun blijft €12,50.
Ja, deelnemers ontvangen bij de finish als aandenken een ware New York Mini Marathon medaille!
Nee, de New York Mini Marathon is geen wedstrijd.
In verband met het aantal deelnemers en de vergunningen, worden de routes niet op een afgesloten parcours gelopen en is er geen tijdregistratie. Deelnemers dienen overige weggebruikers, natuur en milieu te respecteren. Er nemen zowel wandelaars als hardlopers deel, uiteraard is het belangrijk om op die delen waar de routes elkaar overlappen elkaar te respecteren.
De NYMM is een fondsenwervend evenement van het Diabetes Fonds.
De routes zijn helaas niet rolstoeltoegankelijk. De faciliteiten en toegankelijkheid van het start- en finishterrein wel.
Ja, dat kan. Tot 30 maart kan je een shirt bestellen tijdens het inschrijven. Daarna kan je op 13 mei een shirt kopen, zolang de voorraad strekt.
Bij het online inschrijven een shirt en/of pet besteld? Ophalen kan op 13 mei op het terrein, naast de aanmeldbalie.
Losse online verkoop kan helaas niet.
Ja! Deelnemers en bezoekers mogen niet roken op het start- en finishterrein.
De opbrengst van de New York Mini Marathon gaat naar het Diabetes Fonds. Het Diabetes Fonds werkt via wetenschappelijk onderzoek en voorlichting aan de genezing van diabetes en een gezond leven zonder complicaties.
De New York Mini Marathon is hét event voor jou als je van hardlopen en/of wandelen houdt. En als je je wilt inzetten om meer onderzoek mogelijk te maken om te helpen de droom van meer dan een miljoen Nederlanders werkelijkheid te maken: de genezing van diabetes. Of je nu een beginner of een ervaren hardloper bent, een geoefende of fervente wandelaar, we beloven je een prachtige dag met onvergetelijke ontmoetingen en ervaringen.
De hardloopafstanden zijn 4.2, 10.5 of 21 kilometer. Wandelaars lopen 5 kilometer. Jij kiest het ideale parcours om jezelf uit te dagen. Je hebt geen marathonervaring nodig om jezelf te overstijgen. De New York Mini Marathon is groots voor iedereen. Voor doeners met dromen, van jong tot oud. Want wat je sportieve doel ook is, op die dag is Manhattan aan de Maas hét decor voor jouw moment, jouw droom.
Kun je niet hardlopen of wandelen maar wil je wel meedoen of meehelpen? Neem dan contact met ons op en we bespreken de mogelijkheden.
De New York Mini Marathon is een evenement van het Diabetes Fonds. De organisatie is in handen van I Care Productions. Zowel het Diabetes Fonds als I Care Productions zijn niet aansprakelijk voor enig letsel en/of schade die tijdens het hardloopevenement ontstaat.
Op veler verzoek organiseren we dit jaar ook een wandeltocht. Voor sommige mensen is hardlopen een te grote inspanning, maar zij kunnen wel wandelen. Om hen ook de kans op deelname te geven, en hen te laten bijdragen aan het fondsenwervende doel van de New York Mini Marathon, is er sinds 2023 ook een wandeltocht van 5 km.
De New York Mini Marathon kent vier hardloopafstanden en 1 wandelafstand:
Afstanden kunnen tot 22 april aangepast worden. Hiervoor stuur je een e-mail naar [email protected].
De verschillende afstanden zijn verdeeld over verschillende hardloop en wandelroutes. De start en finishlocatie zijn voor alle afstanden gelijk.
De New York Mini Marathon is een fondsenwervend evenement van het Diabetes Fonds. In verband met het aantal deelnemers en de vergunningen, worden de routes niet op een afgesloten parcours gelopen en dienen deelnemers overige weggebruikers, natuur en milieu te respecteren. Wel zullen er verkeers- en veiligheidsregelaars ingezet worden.
Jazeker, graag zelfs! Om de New York Mini Marathon goed te laten verlopen zijn we op zoek naar enthousiaste vrijwilligers. We zoeken onder andere verkeersregelaars, bemanning voor de inschrijfbalie en rustposten, het evenementen terrein zelf en de garderobe en/of informatiepunten.
Ben jij de hele dag beschikbaar en wil je je inzetten voor het goede doel en daarnaast een fantastische dag beleven? Stuur een mailtje naar [email protected].
Een deel van je gegevens kun je zelf aanpassen door in te loggen op de website met je gebruikersnaam en wachtwoord. De gegevens die je hier kan aanpassen zijn je eigen profiel, je motivatie en foto's.
Neem contact met ons op over gegevens die je niet zelf kan aanpassen (zoals je afstand). Stuur een e-mail naar [email protected] en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Afstanden kunnen tot 22 april aangepast worden als je een startbewijs op naam wil. Anders kan het nog tot en met uiterlijk 3 mei.
Wil je daarna alsnog een andere afstand lopen door bijvoorbeeld een blessure? Dan kan dat ook nog. Je haalt je startbewijs op bij de balie van je ingeschreven afstand (aan de hand van je persoonlijke startnummer). Dan ga je in het startvak staan van de gewenste afstand, ondanks dat er een verkeerde afstand op je startbewijs staat.
Je kan je gewoon weer aanmelden.
Stap 1: Log eerst in met je e-mailadres en wachtwoord van vorig jaar. Wachtwoord vergeten? Vraag een nieuw wachtwoord aan.
Stap 2: Schrijf je weer in. Tijdens de aanmelding kan je aangeven dat je al eerder hebt meegedaan. Dan krijg je een speciale badge op de profielfoto van je actiepagina.
De New York Mini Marathon is voor iedereen die van bewegen houdt, ook voor kinderen.
Speciaal voor kinderen van 4 tot en met 12 jaar is er de Kidsrun, een parcours van 420 meter bij het start/finishterrein. Kinderen komen onderweg langs allerlei New York-belevingen en hindernissen tegen. Daarnaast is de kortste route van 4.2 km ook zo ingericht dat het ook voor de wat jongere sportieve deelnemers geschikt is. De 5 km wandeltocht is zeker ook geschikt om met kinderen af te leggen.
Deelnemers van alle leeftijden mogen meedoen met de New York Mini Marathon. Kinderen onder de 16 jaar mogen alleen meedoen met toestemming van ouders of verzorgers en onder begeleiding op de dag zelf.
Ja, je moet je inschrijven om mee te mogen doen. Er is een maximum aantal deelnemers vastgesteld voor het evenement, dus schrijf je snel in om verzekerd te zijn van een startbewijs. Schrijf jij je voor 23 april 2023 in? Dan krijg je een startbewijs met je naam erop. Schrijf je je na 23 april in? Dan krijg je alleen een startbewijs met nummer en afstand.
Om als runner mee te doen betaal je € 29,50 inschrijfgeld.
Voor de Kidsrun betaal je € 12,50 inschrijfgeld.
Als wandelaar is het inschrijfgeld € 20.
Voor kinderen t/m 12 jaar € 10.
Online inschrijven kan tot en met woensdag 10 mei 2023. Je kan je op 13 mei nog inschrijven bij de inschrijfbalie (alleen met PIN betalen). Er geldt op de dag zelf een late-runner tarief van € 39,50 en voor wandelaars € 27,50. De kidsrun blijft € 12,50.
Ja, dat kan zeker! Je kan per persoon aangeven welke route je wilt hardlopen: 4.2 km, 10.5 km, 21 km en zelfs de Kidsrun van 420 meter. Je kunt uiteraard ook met je hele team 5 km gaan wandelen. Wil je een team vormen met een mix van wandelaars en hardlopers, neem dan even contact met ons op via [email protected]. Let op: de starttijden zijn wel verschillend per afstand.
Qua logistiek op de dag zelf niet echt. Voor de gezelligheid en voor de motivatie onderling natuurlijk wel!
Een team is een samenvoeging van individuele runners die hun krachten willen bundelen. Iedere runner schrijft zich individueel in (of laat dit door de team captain doen). Er zit geen minimum of maximum aantal deelnemers aan een team. Wel kunnen jullie samen trainen en donaties inzamelen met ludieke acties. En een goede teamspirit geeft je natuurlijk vleugels.
Ja, dat kan. Bij het inschrijven kan je meteen meerdere mensen aanmelden. Wanneer je iemand inschrijft die geen eigen e-mailadres heeft, dan gaat de mailcommunicatie via jouw e-mailadres. Ook het aanpassen van zijn of haar actiepagina verloopt via jouw account.
Wanneer je ingeschreven bent en je wilt op een later moment nog iemand aanmelden, bijvoorbeeld je kind, dan kan dat ook nog. Log eerst in met je eigen persoonlijke gegevens. Kies dan 'Schrijf je in' en vul het aanmeldformulier in met de gegevens van je kind.
Vragen hierover? Neem contact met ons op.
Jazeker! Meedoen als bedrijf met de New York Mini Marathon heeft echt zin: het is een mvo- en teambuildingsactiviteit ineen. Het is een bijzondere dag waar iedereen aan kan meedoen, ervaren sporters en beginnende hardlopers.
Je kunt een team starten of op een andere manier als bedrijf een bijdrage willen leveren aan het event. Lees meer over meedoen als bedrijf
Met je inschrijving krijg je een persoonlijke actiepagina op deze website. Hiermee kan jij iedereen in je omgeving via social media, e-mail of bijvoorbeeld Whatsapp oproepen om jouw deelname aan de New York Mini Marathon te steunen met een donatie. Daarnaast geven we je regelmatig handige tips om zoveel mogelijk donateurs te verzamelen.
Met behulp van jouw persoonlijke actiepagina op deze website vraag jij je omgeving makkelijk om een donatie zodat je je streefbedrag behaalt.
Op deze pagina kan iedereen rechtstreeks jouw inzet aanmoedigen door jouw actie te steunen met een financiële bijdrage. Daarnaast kan je je actiepagina gebruiken om anderen meer over jouw persoonlijke motivatie te vertellen. Je kunt er updates, foto’s en video’s plaatsen. Het is een handig en mooi hulpmiddel om je te helpen met het vinden van sponsoren en je sponsoren op de hoogte houden van je vorderingen.
Wanneer je deelnemer bent in een team, krijgt ook het team een algemene teampagina. Het team kan zich daar introduceren. Je hebt dan dus een teampagina en individuele actiepagina's van alle teamleden.
De New York Mini Marathon is een fondsenwervend evenement en daarom krijg je als deelnemer ook je eigen actiepagina. Het ophalen van donaties is niet verplicht, maar wel heel gewenst. We organiseren het evenement namelijk om geld op te halen voor onderzoek naar diabetes.
Bij aanmelding ontvangen alle deelnemers een actiepagina waar het standaardbedrag op €150 staat. Dit streefbedrag kan uiteraard aangepast worden.
De organisatie houdt zich aan de dan geldende richtlijnen van het RIVM.
Als het evenement toch niet door kan gaan, bijvoorbeeld door corona of gevaarlijke weervoorspellingen, dan word je inschrijving automatisch doorgeschoven naar een volgende datum. Hiervoor hoef je niks te doen. Je opgehaalde donaties, waarvoor we jou ontzettend dankbaar zijn, worden gebruikt om diabetesonderzoek te financieren. De donaties blijven op de teller staan en neem je mee naar de volgende editie.
Wil of kan je niet meedoen op de volgende datum? Dan zetten wij graag je inschrijfgeld om naar een donatie voor diabetesonderzoek. Wil je dat niet, dan kunnen wij je inschrijfgeld terugstorten. Stuur een e-mail naar [email protected] met je gegevens en je betaalbewijs (ontvangen per mail na aanmelding).
Kopieër onderstaande code om de widget te implementeren op je website.
Voeg eenvoudig een donatieknop toe aan elke bestaande website. Na het klikken op de knop worden bezoekers direct doorgestuurd naar de Kentaa website om te doneren.
Kopieer de onderstaande HTML code en plak deze in de <head> van jullie website of vraag de website beheerder deze te plaatsen.
Deze website maakt gebruik van cookies. Daarmee zorgen we voor een goed werkende website met een ultieme ervaring.
Minimaal werkende website met alleen functionele- en analytische cookies om anonieme statistieken te verzamelen.
Website volledig geoptimaliseerd op ultiem gebruiksgemak. Functionele-, analytische- en marketingcookies worden gebruikt voor het verzamelen van statistieken en het tonen van video’s.