Routes

Voor één dag waan jij je in New York. Je loopt langs wolkenkrabbers, rent tussen de knalgele taxi's en wordt aangemoedigd door cheerleaders in 'Central Park' aan de Maas.

Als runner kun je kiezen voor vier routes*, namelijk:

4.2 km

De échte New York Mini Marathon afstand, een tiende marathon. Ook leuk voor de sportieve kinderen dankzij de variatie in de route en de leuke rustpost onderweg (gele route).
Bekijk de plattegrond inclusief rustposten en de route op strava.

10.5 km

Een kwart marathon (blauwe route).
Bekijk de plattegrond inclusief rustposten en de route op strava.

21 km

Een halve marathon (rode route).
Bekijk de plattegrond inclusief rustposten en de route op strava.

Kidsrun

Een afgesloten parcours van 420 meter in het Park speciaal voor kids van 4 tot 12 jaar. 
Kinderen wanen zich in een mini-versie van Manhattan en komen onderweg langs allerlei typisch New York-belevingen (oranje route). Verkleed aan de start staan? In een superhelden pak of Amerikaanse outfit? Ja graag!

Bewegwijzering en routes

De New York Mini Marathon is een fondsenwervend evenement van het Diabetes Fonds: in verband met het aantal deelnemers en de vergunningen, worden de routes (de Kidsrun uitgezonderd) niet op een afgesloten parcours gelopen en dienen deelnemers overige weggebruikers, verkeersregels- en regelaars, natuur en milieu te respecteren.

Het parcours is door middel van bewegwijzeringbordjes aangegeven. Gele pijlen voor de 4.2 km route, blauwe pijlen voor de 10.5 km, en rode pijlen voor de 21 km. Er zullen veiligheidregelaars op drukke of onduidelijke punten staan.

De routes zijn ook te vinden op Strava. Deelnemers worden aangemoedigd deze ook digitaal te downloaden. Let op: de uitgepijlde routes (bewegwijzeringbordjes) kunnen op enkele punten iets afwijken van Strava, de uitgepijlde routes zijn leidend.

Veiligheid

Aanwijzingen van de organisatie en verkeersregelaars dienen ten alle tijden opgevolgd te worden. 

Hardlopen gebeurt met velen tegelijk. Het is belangrijk dat iedereen gezond de finish passeert. Signaleer je een medeloper die niet meer verantwoord bezig is, spreek hem/haar hierop aan of waarschuw een medewerker van de organisatie of de EHBO.

Rechts lopen, links inhalen

Houd zoveel mogelijk de rechterkant van de weg aan, zodat snellere lopers links kunnen inhalen. Deelnemers maken gebruik van voetpaden en waar aangegeven eventueel fietspaden. Er mag niet op de autowegen of door rood gerend worden.

Het start- en finishterrrein bevindt zich in het Park achter de Euromast. Voor meer over het programma kijk je op de programmapagina. Over de hele route zijn diverse rustposten waar water en versnaperingen te vinden zijn. 

*De routes zijn onder voorbehoud.

 

Bekijk het programma

Plattegrond en entertainment Routes 2019
Plattegrond 4,2 KM 4.2 KM
Plattegrond 10.5 KM 10.5 KM
Plattegrond 21 KM 21 KM
Plattegrond 420m Kidsrun
Het Park Het Park