Routes

Voor één dag waan jij je in New York. Je loopt langs wolkenkrabbers, rent tussen de knalgele taxi's en wordt aangemoedigd door cheerleaders in het 'Central Park'.

Als runner kun je kiezen voor vier routes*, namelijk:

4.2 km

De échte New York Mini Marathon afstand, een tiende marathon. Ook leuk voor de sportieve kinderen dankzij de variatie in de route en de leuke rustpost onderweg (gele route).
Voorlopige route 4.2 km

10.5 km

Een kwart marathon (blauwe route).
Voorlopige route 10.5 km

21 km

Een halve marathon (rode route).
Voorlopige route 21 km

Kidsrun

Een afgesloten parcours van 420 m door het Park speciaal voor kids van 4 tot 12. 
Kinderen wanen zich in een mini-versie van Manhattan en komen onderweg langs allerlei typisch New York-belevingen (oranje route).

*De locatie en routes zijn onder voorbehoud.

Het start- en finishterrrein bevindt zich in het Park achter de Euromast. Voor meer over het programma kijk je op de programmapagina. Over de hele route zijn diverse rustposten waar water en versnaperingen te vinden zijn.

 

Bewegwijzering en veiligheid

De New York Mini Marathon is een fondsenwervend evenement van het Diabetes Fonds: in verband met het aantal deelnemers en de vergunningen, worden de routes (de Kidsrun uitgezonderd) niet op een afgesloten parcours gelopen en dienen deelnemers overige weggebruikers, verkeersregels, natuur en milieu te respecteren.

 

Elke route wordt volledig uitgepijld

Door middel van bewegwijzeringsbordjes op de route is het parcours duidelijk zichtbaar (4.2 km route: gele pijlen; 10.5 km: blauwe pijlen; 21 km: rode pijlen). Ook zullen er vrijwilligers op mogelijk onduidelijke punten staan en veiligheidregelaars op drukke punten om de deelnemers aan te moedigen en te helpen indien nodig.

Hardlopen gebeurt met velen tegelijk. Het is belangrijk dat iedereen gezond de finish passeert. Signaleer je een medeloper die niet meer verantwoord bezig is, spreek hem/haar hierop aan of waarschuw een medewerker van de organisatie of de EHBO.

 

Rechts lopen, links inhalen

Houd zoveel mogelijk de rechterkant van de weg aan, zodat snellere lopers links kunnen inhalen. Deelnemers maken gebruik van voetpaden en waar aangegeven eventueel fietspaden. Er mag niet op de autowegen of door rood gerend worden. 

Aanwijzingen van de organisatie en verkeersregelaars dienen ten alle tijden opgevolgd te worden.